Tikėjimas, meilė, Joga

Nuo depresijos apsaugo įdomi veikla, tikėjimas dievu, meilė ir Joga.

Įdomi veikla

Įdomus darbas, pomėgiai, užsiėmimai – tai ir užimtumas, ir efektyvus depresijos įveikos būdas. Labai svarbu, koks yra žmogaus gyvenimo būdas, ar jis patenkintas savo kasdienybe, darbu. Jei darbas, laisvalaikis, buitis žmogui nepatinka jį tai gali dar labiau slėgti. Iš depresijos išvaduoja įdomi veikla. Kadangi depresija sergantis žmogus galvoja tik apie savo problemas, jam būtina aktyvi veikla, kuri gali nukreipti jį nuo slogių minčių. Tam puikiai tiktų aerobiniai pratimai, šokiai, plaukimas, bėgiojimas, pasivaikščiojimas lauke. Galima tiesiog pradėti piešti, muzikuoti, daryti tai, ko anksčiau nedarėte. Naudinga pozityviai dienos pabaigoje apibendrinti savo atliktus darbus, veiksmus, mintis. Žinoma, galėjo būti ir gerų, ir blogų dalykų, tačiau reikėtų mokytis į viską pažvelgti teigiamai.

Tikėjimas Dievu

Tikėjimas aukštesnėmis galiomis naudingas gydant ne tik depresiją, bet ir kitas psichikos ligas, skelbia tyrimo, kurį atliko JAV Masačusetso valstijos Belmonto mieste esančios McLeano ligoninėje, išvados. Tyrėjai metus tyrė 159 pacientus, besigydžiusius McLeano psichiatrijos ligoninėje. Specialistai tyrė kiekvieno paciento tikėjimo stiprumo, pasveikimo prognozių ir tikrosios gydymo baigties ryšius. Pacientų būklė buvo tiriama gydymo programos pradžioje ir jai pasibaigus. Specialistai išsiaiškino, jog pacientai, netikintys Dievu visai arba tai darantys labai menkai, sunkiau pasiduoda gydymui nei tie, kurių tikėjimas aukštesnėmis galiomis yra stipresnis.

Daugiau nei 30 proc. pacientų, nepriklausomai nuo išpažįstamo tikėjimo, iš gydymo gavo daugiau naudos, jeigu tik jų tikėjimas aukštesnėmis galiomis buvo vidutiniškas ar stiprus. Mokslininkai padarė išvadą, jog tikėjimas Dievu susijęs su geresniais gydymo rezultatais. Tyrimo išvados skelbiamos leidinyje „Journal of Affective Disorders“, jose teigiama: „Mūsų atliktas tyrimas leidžia patikimai teigti, jog tikintys žmonės labiau sveiksta psichiatrinio gydymo metu, nei tie, kurie netiki, nepriklausomai nuo išpažįstamos religijos“.

Joga

Ar gali joga, kuri nuo seno yra žinoma savo gebėjimu mažinti nerimą, streso poveikį, šalinti raumenų įtampas, psichinę įtampą, bei žinant, kad po jogos užsiėmimų žmonės jaučiasi įgavę naujų jėgų, vidinį lengvumą ir atgavę gerą nuotaiką, būti alternatyvi terapija gydant depresiją? Yra žinoma daug atvejų kai reguliari jogos praktika padėjo visiškai atsikratyti depresijos. Naudingi – įvairūs kvėpavimo ir fiziniai pratimai, vadinami asanomis. Tokie atvejai paskatino mokslinius tyrimus. Paskutiniais metais atliekama vis daugiau mokslinių tyrimų, kurie objektyviai patvirtino jogos praktikos efektyvumą įveikiant depresiją. Pavyzdžiui Bostono Medicinos Universiteto mokslininkai užfiksavo, kad po vienos valandos jogos užsiėmimo vidutiniškai 27 % padidėjo dalyvių neurotransmiterio GASR (gama-amino sviesto rūgšties) kiekis. Žinoma, kad žemas GASR lygis yra susijęs su nerimu ir depresija. Šiuo metu yra manoma, kad jogos terapija yra veiksminga esant lengvai ir vidutinio sunkumo depresijai. Sunkios depresijos atveju jogos terapija yra labai naudinga kaip papildoma priemonė šalia medikamentinio gydymo.  Jei sergant depresija kankina nerimas, joga, sportas ir meditacija padeda iškrauti tą stiprią energiją, kurią žmogus nuolat jaučia savyje. Joga padeda išmokti koncentruoti dėmesį, pratimų metu galima atitrūkti nuo varginančių neigiamų minčių.

Meilė

Dažnai žmonės labiau liūdi dėl to, kad yra nemylimi, neturi antrosios pusės. Nemylimas žmogus jaučiasi nevisavertis, menkas. Taip gali jaustis ir neturintieji poros, ir gyvenantieji šeimoje, bet negaunantieji meilės iš vyro ar žmonos. Jei žmogui trūksta meilės, jis jaučiasi nuskriaustas gyvenimo ar likimo, artimo žmogaus, kuris nesuteikia tos meilės. Nuolat galvojant apie šį trūkumą, gali apimti liūdesys, nusivylimas. Ką gi daryti? Pirmiausia, reikia mažiau galvoti apie tai, ko trūksta, o daugiau apie tai, kuo galima pasidžiaugti. Tai nėra lengva, bet įmanoma, gyvenime vis tiek galima surasti ko nors pozityvaus. Žmogui reikia padėti suvokti, kad viskas pasaulyje keičiasi. Artimieji sergančiajam taip pat gali padėti. Sergantį žmogų reikia skatinti daryti naudingus darbus kitiems. Kuo daugiau duodama, padedama kitiems žmonėms, tuo daugiau teigiamos energijos gauna sergantysis depresija.

Kaip bebūtų banalu, bet seksas yra gera priemonė nuo nemigos ir depresijos. Medikai pažymi, kad apskritai seksas teigiamai veikia žmogaus organizmą, ir tai yra gera priemonė nuo nemigos, depresijos bei insulto.  Atlikę ne vieną eksperimentą, mokslininkai išsiaiškino, kad intymus artumas tarp mylinčių vienas kitą partnerių gerokai sumažina cholesterolio kiekį kraujyje. Be to, sekso tarp įsimylėjėlių metu gerokai daugiau patenka į kraują ir dopamino, kuris ne tik išvalo organizmą nuo aukščiau minėto cholesterolio, bet ir turi teigiamos įtakos žmogaus nuotaikai, pozityviam gyvenimo vertinimui. Besimylint padidėja ir GASR kiekis, kuri tuo pačiu atlieka savotiško trankvilizatoriaus funkciją.

Meditacija

Depresijai su išreikštu nerimu gydyti efektyviausia yra meditacija, kai žmogus stebi save, pradeda suvokti savo mintis. Jei žmogus serga depresija ir jam nieko nesinori, jogos specialistai pataria skirti laiko sau, atsipalaiduoti, giliai kvėpuoti. Meditacija du kartus per dieną po dvidešimt minučių padeda išsivaduoti iš depresijos ir nerimo simptomų. Nerimo, panikos ir streso sutrikimų terapijos pagrindas – holistinis nerimo, panikos ir streso gydymas. Joje  naudojama visuma šių metodų: psichosintezė, kognityvinė terapija, jogos terapija (kvėpavimo ir meditacinės technikos, relaksacija), emocinės laisvės technika, fitoterapija. Kiekvieno iš šių metodų efektyvumas nerimo ar panikos atveju, net kai jie taikomi atskirai, yra patvirtintas tyrimais. Šių metodų derinimas, laikantis holistinių principų, atneša dar didesnį rezultatą. Naudojamos meditacinės technikos kaip greitai ir efektyviai suvaldyti atsiradusį nerimą ar prasidedančią panikos ataką, sumažinti ilgalaikį stresą. Meditacijos tinka asmenims, kenčiantiems nuo generalizuoto nerimo sutrikimo, panikos atakų ir ilgalaikio streso, bei nemigos ir, skirtingai nuo medikamentų, nesukelia pašalinių neigiamų efektų.

Savotiška meditacija yra akvariumas, rankdarbiai, augalų auginimas. Atsipalaiduodami ir užsiimdami, mes ne tik atsijungiame nuo stresinės aplinkos, neturėdami laiko galvoti apie save ir savo problemas, bet pamažu leidžiam organizmui gyti pačiam. Taip pat susikuriame ir jaukią aplinką savo namuose.

 

Tikėjimas įgyvendina svajones:  Andy Williams – The Impossible Dream